2014. január 1., szerda

Puncsos-szamócás Pavlova

Újévi asztalunk királynője a puncsos-szamócás Pavlova lett. 
Karácsonykor a borkrémlevesbe 8 tojás sárgája kellett, a fehérjéket pedig hűtőben őriztem azóta, hogy most habcsók tortává varázsoljam őket. A babona szerint gyümölcsöt is kell enni az év első napján, a ködös időbe színt is akartam vinni, így lett a díszítése harsogóan piros szamóca. Naná, hogy mirelit, hiszen január van! :) (Ezzel az éves szamóca adagom le is tudtam. :) ) És hogy csajosabb legyen a kis habos, keményítő helyett puncs pudingpor került bele. 

Puncsos-szamócás Pavlova



Szeletben


Hozzávalók:
8 tojásfehérje
40 dkg porcukor
2 evőkanál citromlé
fél tasak puncs pudingpor
fél teáskanál vaníliakivonat

A tetejére:
5 dl tejszín
1 csomag színtelen tortazselé
30 dkg mirelit szamóca, fagyottan és szeletelve

A sütőt előmelegítem 150 fokra.
A tojásfehérjéket a citromlével könnyű habbá verem. A porcukrot alaposan összekeverem a pudingporral, aztán kanalanként adagolom a tojásfehérjéhez, és fényes, sima habbá verem. 
Sütőpapírra rajzolok egy kört - egy nagyobb fedőt használtam a művelethez, mert sok volt a fehérje, és nem akartam túl magas tortát a végén -, és rákanalazom a habcsókmasszát. A sütő hőfokát visszaveszem 110 fokra, és 60-70 percig sütöm-szárítom benne a tortát, majd a kikapcsolt sütőben hagyom kihűlni.
A tejszínt negyedórára fagyasztóba teszem, majd kemény habbá verem - legalábbis eddig így csináltam. Ezúttal azonban a tejszín sztrájkba lépett. Habzott, mint a mosogatószer, de nem akart sűrűsödni. Történt mindez szilveszter napján délben, amikor már nem tudok másikat beszerezni. Sem habfixálóm, sem zselatinom nem akadt már itthon, ami menthette volna a helyzetet.
Ellenben találtam az egyik "sütős" dobozomban egy tasak színtelen tortazselét. Ezt szórtam a tejszínbe. Nem oldottam fel vízben, a tasakból egyből a tejszínhez kevertem. Robotgéppel kb. 30 percig habosítottam, mire nagyjából normális tejszínhab állagot értem el.
A tejszínhabot a habcsóktortára halmozom, és a fagyos szamóca szeleteket a tetejére rendezem.
Tálalásig hűtőbe teszem.

3 megjegyzés:

  1. na majd megpróbálom utánad végigcsinálni, bár a múltkori elvette a kedvem, de nekem is van tojásfehérjém, muszáj elhasználni, meg fagyott gyümölcsöm is, guszta lett a tiéd, hátha sikerül nekem is:-)))) Kész röhej, hogy ezen görcsölök itt:-)))

    VálaszTörlés
  2. Sokat készítek Pavlovát, ki fogom próbálni. Eddig keményítő került bele. Zöld dió sziruppal már sütöttem, karamelles lett.

    VálaszTörlés